De MR op onze school

De medezeggenschapsraad op school bestaat uit een oudergeleding en een personeelsgeleding, zoals in het primair onderwijs gebruikelijk is. Als onderwijsorganisatie zijn we verplicht op grond van de WMS (Wet Medezeggenschap Scholen) een MR in te stellen. Zowel de oudergeleding als de personeelsgeleding bestaat uit drie personen.

Taken van de MR

Binnen de MR kunnen ouders en personeel invloed uitoefenen op de besluitvorming en het beleid binnen de school. De MR denkt mee, toetst besluiten en heeft instemmings- of adviesrecht bij bepaalde zaken. De MR draagt op deze manier bij aan het welzijn van de leerlingen en het team en bewaakt zo mede de kwaliteit van het onderwijs.

MR vergadering

Wilt u als ouder een keer bij de MR vergadering zijn dan kan dat. Deze zijn openbaar en u bent van harte welkom. Wel is het fijn als we dit van tevoren weten. Dit kan door een berichtje aan onze voorzitter te sturen. Als MR werken we met een jaarplanning voor onze vergaderingen. Hierop zijn vast thema’s aangegeven die de MR jaarlijks bespreekt. De geplande vergaderdata voor aankomend schooljaar zijn: 9 oktober 2023 (met OV), 27 november 2023, 15 januari 2024, 11 maart 2024, 13 mei 2024, 17 juni 2024

Een nieuw MR lid

Elke ouder met een kind op school kan als lid van de MR worden gekozen. Er geldt een termijn van drie jaar. Tijdens de jaarvergadering (meestal in april) zijn de verkiezingen. Ouders kiezen de oudergeleding en de teamleden kiezen de personeelsgeleding.

Contact:
U kunt mailen naar het volgende adres: mr@cbsgroen.nl

Leden van de MR

Vanuit de ouders: